O mnie

O mnie
Projektuję, dziergam, szyję. Proszę pisać do mnie e-mail : amayaart.ludka@gmail.com

Obserwatorzy

niedziela, 31 lipca 2011

Dolnoślązaczka





Na podstawie tego, co przeczytałam w internecie na temat stroju dolnośląskiego, wydziergałam lalę w takim ubranku. Oczywiście, ostatnią rzeczą jakiej bym chciała, to to, żeby ktoś powiedział, iż wie jak wygląda strój dolnośląski po zobaczeniu mojej lalki. Jest to tylko moja stylizacja. Ten strój, to nie jest prosta sprawa, dlatego że, jeśli tradycyjny to niemiecki, jeśli polski, to byłby całkiem nowym tworem. Moja rodzina przyjechała na Dolny Śląsk z Kresów i ci, którzy tam się urodzili, wychowali, spędzili młodość - całkowicie utożsamiali się z tamta kulturą.
Mojej mamie nie przyszłoby do głowy dziergać, czy szyć lalkę w stroju dolnośląskim.
Moje całe życie to Dolny Śląsk.
Jak wygląda Dolnoślązaczka w polskim stroju tradycyjnym - czy ktoś to wie?

3 komentarze: